امروز جمهوری اسلامی ایران علیه ظلم به پا خاسته است و سالهاست از فلسطین، سوریه، یمن، بوسنی و سایر کش

امروز جمهوری اسلامی ایران علیه ظلم به پا خاسته است و سالهاست از فلسطین، سوریه، یمن، بوسنی و سایر کشورهای زیر سلطه دفاع می‌‌ کند

 
 
ماموستا دکتر عابد نقیبی در جمع بانوان اهل سنت زائر امام رضا (ع) :
امروز جمهوری اسلامی ایران علیه ظلم به پا خاسته است و سالهاست از فلسطین، سوریه، یمن، بوسنی و سایر کشورهای زیر سلطه دفاع می‌‌ کند

همزمان با میلاد حضرت شمس‌الشموس، علی ابن موسی الرضا(ع) تعداد 900 نفر از بانون اهل سنت تربت جام، سمیع آباد و صالح آباد به حرم رضوی مشرف شدند.



 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های خراسان؛ همزمان با میلاد حضرت شمس‌الشموس، علی ابن موسی الرضا(ع) تعداد 900 نفر از بانون اهل سنت تربت جام، سمیع آباد و صالح آباد  به حرم رضوی مشرف شدند.

ماموستا دکتر عابد نقیبی ریئس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز  در این مراسم که باحضور بانوان اهل سنت بود خاطرنشان کرد: هنگامی که صلوات می فرستیم به گفته حضرت رسول(ص) نباید این صلوات ابتر باشد و صلوات را باید کامل بفرستیم و خاندان پیامبر(ص) هم شامل این صلوات خواهد شد.

وی بیان داشت: ارادت به خاندان پیامبر(ص) در عبادات و سایر مراسم عبادی، اجتماعی و فردی اهل سنت به وضوح به چشم می‌خورد و نامگذاری فرزندان اهل سنت به نام اهل بیت(ع) و رسیدن نسب بسیاری از اهل سنت از جمله طریقه قادریه و نقشبندیه به خاندان پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) حاکی از این ارادت و درهم تنیدگی است.

ماموستا دکتر عابد نقیبی بیان داشت: اگر کسی به دست خاندان پیامبر(ص) و حضرت رضا(ع) شفا پیدا کند دیگر این فراتر از علم و قواعد طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران آن قدر به خاندان پیامبر(ص) و حضرت رضا(ع) ارادت دارند که به صورت افتخاری برای خدمت رسانی به زائران حضرت رضا(ع) از شهرهای دور می ایند و یک روز در هفته را افتخار خدمتگزاری حضرت دارند در صورتی که خادمین حرمین شریفین اکثرا از کشورهای دیگر هستند نه خود مکه و مدینه.

این استاد حوزه و دانشگاه اهل سنت با بیان این که در زمان صدام  بسیاری از شیعیان عراق به دست صدام به شهادت رسیدند تصریح کرد: خدا را شاکریم که امروز کشور ما رهبری دارد که همه‌ی ادیان و مذاهب اسلامی بویژه اهل سنت در این کشور با آرامش زندگی می‌کنند.

این استاد اهل سنت مذهب شافعی افزود: اگر اهل سنت را با شیعیان در سایر کشورها مقایسه کنیم می بینیم که حکومت‌ها با شیعیان برخورد خوبی در سایر کشورها ندارند در صورتی که نظام جمهوری اسلامی ایران واقعا با عطوفت و مهر با اهل سنت برخورد می کند و ما را برادر و برابر می‌بیند.

وی  تصریح کرد: تفکر داعشی و تند رو و تکفیری هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد آنها دشمن اسلام هستند. سنی و شیعه برای آنها تفاوتی ندارد و افرادی مانند ابوبکر بغدادی و اسامه بن‌لادن هیچ هویت حوزوی ندارند و هیچ عالم حوزوی آنها را تایید نکرده است.

ماموستا دکتر نقیبی بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران علیه ظلم به پا خاسته است و  سالهاست از فلسطین، سوریه، یمن، بوسنی و سایر کشورهای زیر سلطه دفاع می‌‌کند.

وی افزود: امروز حتی اهل سنت منصب قضاوت دارند و در بسیاری از دانشگا‌ها درس می‌دهند. و در طول این 37 سال نظام جمهوری اسلامی ایران برای ما عزت به پا داشته است.

ریئس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز  افزود: زیارت اهل قبور از اعتقادات اهل سنت است و زیارت اهل قبور شرک نیست همان گونه که پیامبر(ص) نیز به زیارت شهدای احد می‌رفتند.

وی در پایان ابراز داشت: مولانا خالد نقشبندی شهرزوری از اکابر و اعاظم علمای کرد اهل سنت در قرن سیزدهم و از مشایخ نامدار طریقه نقشبندیه است. وی شیفته و شیدای نبی مکرم اسلام و اهل‌بیت اوست و در مقاطع زندگی پربار و جای جای آثار علمی و ادبی خود عمق ارادت و اخلاص خود را نسبت به ساحت نورانی و الهی خاندان گرامی پیامبر (ص) ابراز داشته است که قصیده معروف ایشان در رثای امام رضا (ع) در جریان مسافرت به خراسان و زیارت آستان مقدس آن حضرت سروده شده است. و این شعر طولانی در کتیبه های صحن آزادی حرم مطهر امام رضا(ع) کار شده است.

وی در ادامه چند بیت این اثر را سرود که متن کامل آن بدین شرح است:

این بارگاه کیست کز عرش برتر است / وز نور گنبدش همه عالم منور است

وز شرم شمس پای زرش کعبتین شمس / در تخته نرد چرخ چهارم به شش در است

وز انعکاس صورت گل آتشین او / بر سنگ جای لغزش پای سمندر است

نعمان خجل زطرح اساس خور نق‌اش / کسری شکسته دل بی‌طاق مکسر است

بهر نگهبانی کفش مسافران / بر درگهش هزار چو خاقان و قیصر است

این بارگاه قافله سالار اولیاست / این خوابگاه نور دو چشم پیمبر است

این بارگاه حضرتی است که از شرق تا به غرب / وز قاف تا به قاف جهان سایه گستر است

این روضه رضاست که «فرزند کاظم است» / سیراب نوگلی زگلستان «جعفر است»

سرو سهی ز گلشن سلطان انبیاست / نو باده حدیقه «زهرا و حیدر است»

مرغ خرد به کاخ کمالش نمی‌پرد / بر کعبه کی مجال عبور کبوتر است

تا همچو جان زمین تن پاکش به بر گرفت / او را هزار فخر بر این چرخ اخضر است

بر اهل ظاهر آنچه ز اسرار باطن است / زگوشه ضمیر مصفاش مضمر است

خورشید کسب نور کن از جمال او / آری جزا موافق احسان مقرر است

برگرد حاجیا به سوی مشهدش روان / کاین جا توقفی نه چو صد حج اکبر است

روابط عمومي دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت استان هاي خراسان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 26 مرداد 1395برچسب:, | 11:50 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=